Jaarprijs 2024

12-03-2024 09:19

Uitreiking Jaarprijs 2024.

Dit jaar mag ik de Jaarprijs uitreiken aan een lid van de WVO die vanaf het eerste uur lid was en is. Hij is zelfs een van de oprichters geweest van de WVO.

Nu hij geen actief lid meer is van de vereniging heb ik me toch afgevraagd, waarom wij unaniem in het Bestuur van de WVO hebben besloten Jan Bekkers deze Jaarprijs toe te kennen.

Ik ga dat proberen te motiveren:

1. Hij is niet voor niets erelid geworden;
  2. Jan was overal voor in als actief lid van de vereniging:

Hij was deelnemer aan de tour de Tappe, dat was een activiteit waar enkele leden van de WVO aan deelnamen in Brabant in de jaren 70.

Hij was een van de eersten binnen de vereniging die in de winter samen met Frans van E. vele jaren gingen veldrijden.

Hij was vele jaren deelnemer als tijdrijder die binnen de WVO plaatsvond.

1. In zijn fietsjaren zou Jan vele jaren winnaar van het Puntenklassment geworden zijn. Hij was er altijd.
  2. Hij heeft vele toertochten gereden, zoals Luik – Bastenaken – Luik.
  3. Hij was ook mede oprichter van de woensdagochtendritjes. Met natuurlijk na afloop bij iemand koffie drinken. Zo ook bij Jan en Joke.
  4. Maar vooral, Jan is een joviale vent. Die heb je nodig binnen een vereniging. Die zorgen voor een Wij gevoel. Die zorgt ervoor dat je als Nieuw lid welkom bent. Die help je met wegwijs te maken. Gedurende de rit reed Jan naast je en gaf je dan een schouderklop. Blijk van waardering.

Nu willen wij als Bestuur jou die blijk van waardering geven.

Jan Bedankt en veel Plezier met deze Jaarprijs 2024.