Tour de Brabant

02-07-2018 20:52

11 leden hebben de Tour de Brabant gereden op 1 juli 2018.

Aanvankelijk zou een deel 75 km en een ander deel van de leden de 150km gaan fietsen. Vanwege de warmte en aanrijroute naar Moergestel zou er toch minimaal 85 km gefietst worden. Dus besloten we collectief dat we allemaal de 75km zouden gaan fietsen.

Maar halverwege de tourrit hadden we het bordje 75km gemist en waren we toch begonnen aan de 150km rit. Daar kwamen we al snel achter en hebben toch maar de kortste weg naar Moergestel genomen. Halverwege nog even aangelegd met zijn allen. Het was ook qua tempo een gemoedelijk ritje. Vanwege het aangename weer hebben we deze dag genoten van de rit. Al kunnen de bordjes door de organisatie wat veiliger neergezet worden. Nu stonden bijna alle wegwijsbordjes vlak op de kruising ipv minimaal 50 meter voor een afslag. Na afloop werd door de meesten nog een drankje genomen.  Aan het eind bleek toch een afstand van 106 km gereden te zijn.